En lördag med kids

0kommentarer

Det har bara varit jag tillsammans med barnen idag (för gubben stack till skogs i ottan). Innan Ishockey träningen åkte vi förbi Intersport då Y skulle köpa en hockey klubba för sina födelsedagspengar. Beslutångest var stor hos han, men till slut hittade han klubban han ville ha. När vi kom fram till kassan så sa jag att jag hade fått en medlemsrabatt på 100 kr, den extremt snorkiga expediten sa att den inte gällde för det var blablabla. Därefter så sa jag att vi borde åtminstone få vår BHC rabatt men återigen så gällde den inte (hallå en Ishockey klubba är väl så mycket ishockeyutrustning det bara kan bli?). Tanten Ramona lackade ur totalt när hon sa "men du kan dra ditt medlemskort så du får din bonus". Bonus på vad? Vad ska jag med bonuspoäng om jag inte får nyttja dem på det artiklar jag vill i deras utbud? Jag har spenderat åtskilliga tusenlappar i den jäkla affären och sa surt "Jag har handlat för tusenlappar här hos er, jag är en så kallad storkund för er och detta är sista gången jag kommer handla här och räkna med att jag tar kontakt med din chef för du vet inte vad service är". Hon hade inte ens mage att titta mig i ögonen eller komma med en vettig förklaring till varför min välkomserbjudande eller bhc kortet inte gällde på en ishockey klubba som kostade skjortan. Istället stod hon bara tyst, himla med ögonen och sa INGENTING. Kunden har inte alltid rätt men kunden har alltid rätt till en förklaring som man förstår. Serviceyrket är inte för alla och uppenbarligen inte för surf*ttan som stod bakom disken. Hur många tror ni jag kommer berätta detta för? Allt och alla jag känner. Tänk på det alla ni (vi) som jobbar med det prestigefulla yrket som hanterar service. Det spelar ingen roll hur många nöjda kunder ett företag har, för det räcker att det finns en ynka kund som är missnöjd. Den kunden kan ställa till ett rent helvete för företaget.

Kommentera

Publiceras ej