Fortum

1kommentarer

Okej, man kan lätt bli lite upprörd över artiklar som börjar
"så vann hon över eljätten" eller "Jag kommer inte betala"



Lär er att läsa på er faktura! Fattar du inte så ring och fråga.
FORTUMS KUNDSERVICE ÄGER, dem är kunniga och bra på att hjälpa just dig.
Johanna Pöyöhölä som väljer att gå ut i tidningen för en faktura på 6000kr. Uppspacklad som om hon skulle vara med i Slitz säger hon "jag trodde jag betalade allt och jag reagerade inte på att fakturorna varit så låga". Bimbovarning.
 
En elfaktura består av två delar: Nätdel och Eldel
Nätdelen kan man inte välja, den som är nätägare tar betalt för nätet.
Eldelen har man möjligheten att välja vilket elbolag som helst.

De elbolag som är nätägare (ex Fortum, Vattenfall och Eon) har en gemensam kundservice för både nät- och eldelen när det kommer till fakturor. Lagen kräver att ett "nätbolag" måste va neutrala och därmed får inte kundservice nämna något om elavtalet om det står att man har någon annan än nätbolaget.
Komplicerat? Inte ett dugg



Det är ju precis likadant med den fasta telefonen, det finns en nät del (tidigare hade Telia monopol) och det finns antal ringda samtal. Hur många skulle springa till tidningen om det visar sig att dem bara betalat för nätdelen och inte sina samtal på 3 år? LÄR ER LÄSA PÅ ER FAKTURA ELLER TA SMÄLLEN

1 kommentarer

emmelie

18 Nov 2008 18:34

BRA INLÄGG RAMONA!!! dessutom är det inte elbolaget Fortum som tjänar alla jävla miljoner, utan fortum elproducent, Så det är inte eloch nät kundservicen man ska klaga på de höga fakturorna utan dom som faktiskt producerar elen och som gör att elbolagen måste köpa in elen för mycket mycket högre pris!!! =)

Kommentera

Publiceras ej