Onsdag 2008-04-02

0kommentarer

Gick upp vid 09,15, seg i hela kroppen. Känner mig lite mörbultad helt utan anledning. Klockan är snart ett och jag sitter här osminkad, skitigt hår och i mysbyxor, tröja och morgonrock. Måste hoppa in i duschen snart, vakna till.
Har ett nytt beroende, redbull. Det måste ju vara beroende framkallande, eller? Har blivit en last till bland mina andra dåliga laster jag har så som rökningen och kaffe.

Har roat mig själv idag genom att ringa runt till olika företag för att ordna med flyttanmälan.
För att vara "en i gänget" så vet och hör jag på direkten om det är bra service, om företaget tar hand om sina medarbetare och framför allt om den som tar emot samtalet kan sin sak.

Listar ut dessa företag med kundservice som jag har ringt idag
Betyg skala 1-5
3:
I och med att jag inte längre är kund där, kunde de inte skicka upplåsningskod på en mobil till mig. Han hänvisade mig att ringa till SonyEricsson. Han var mycket trevlig önskade mig en trevlig dag, men osäkerheten trängde sig igenom. Enkla knappval och jag kom fram snabbt.  Betyg 3 

SONYERICSSON: Säkert ny medarbetare och jag fick vänta länge på "mute" då han kollade med en kollega för att sedan hänvisade han mig tillbaka till 3. Helt plötsligt ändrade jag min uppfattning om den trevliga killen på 3, han får va hur trevlig han vill, men ge mig rätt information ifrån början. Behövde inte vänta så länge i kö. Betyg 2

VATTENFALL: Trevlig, säker på sin sak, bra information och snabb överflytt av avtal. Inga krusiduller han hade jobbat där ett tag och verka gilla sitt jobb. Minus fick vänta länge i kö för att komma fram.  Betyg 4

E.ON: Lång tid innan hon hittade avtalet, hon mummlade en massa. Fick ställa raka frågor till henne för att få klara besked. Hon hade ingen som helst samtalstyrning, det var jag som tog över samtalet. Liknar henne som en trevlig liten gammel gumma som satt på en parkbänk och berätta om sin svunna ungdom. Ingen köplacering, men behövde inte vänta länge i kö. Betyg 3

BOXER:
Snorunge som tuggade tuggummi och var ytterst besvärad att jag ringde. Han hade lite av hånskratt när han sa att det inte behövdes göra en flytt anmälan. Snorungen ville inte ens ha nya adressen och hur tror han att räkningen ska bli betald omden inte skickas till rätt adress? Betyg -1

TELIA: Istället för att knappa sig till rätt förval, ville rösten att man skulle säga sitt ärende.
Jag sa: Flytt
Rösten: Ursäkta men jag uppfattade inte vad du sa. Vill du upprepa
Jag sa långsamt: FFFFFlyytt
Rösten: Ursäkta men jag uppfattade inte vad du sa. Vill du upprepa
Jag skrek: FFFFFLLLLLLYYYYTTTT
Rösten sa: Genom att säga om det gäller fast telefoni  eller bredband samt om vad ärendet gäller kan jag koppla dig till rätt agent. Vill du upprepa
Jag sa surt: Det gäller för fan en jävla flytt av både fast telefoni och bredband din satans jävla röst kan du inte svenska.
Rösten: Jag kopplar dig till rätt enhet var god dröj
Kundservicen var helt okej när jag kom fram. Tycker presonligen att det tog för lång tid och hon sa hela "då ska vi se här" knapp knapp knapp och sen "då ska vi se här". Kändes som att dem hade många och krånliga system. Plus att hon informerade om kampanj dem har som gör att man slipper flyttavgiften på 550 och 590 kr, nappade direkt på det.  Betyg för kundservice 4 för rösten -1

Kommentera

Publiceras ej